.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار: نباید، تودیع ها به یک فرهنگ تبدیل شود
شمال نیوز: استاندار گلستان گفت: نباید کاری کنیم که تودیع ها در مراسم مختلف، به یک فرهنگ تبدیل شود، بلکه باید بدانیم، تنها جابجائی مسئولیت صورت می گیرد که آن باید به فرهنگ گردد.

شمال نیوز: استاندار گلستان گفت: نباید کاری کنیم که تودیع ها در مراسم مختلف، به یک فرهنگ تبدیل شود، بلکه باید بدانیم، تنها جابجائی مسئولیت صورت می گیرد که آن باید به فرهنگ گردد.

حسن صادقلو عصر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندار جدید شهرستان ترکمن که در عین حال اولین فرماندار زن در شمال کشور می باشد افزود: در تودیع ها، تکلیف ها قطع نمی شود، اگر این مساله صورت گیرد، سود و زیان تعریف نمی شود و طبقه بندی مسئولیت ها پیدا نخواهد شد.

به گفته وی، در پرتو آموزه های دینی و اسلامی، چیزی به نام تودیع نداریم، نمی شود تکلیف برداشتن از مسئولیت را تودیع نامید.

وی تصریح کرد: انسان های جوامع انسانی باید، یک مدل برای خود در نظر بگیرند و کارهای خود را ارزیابی کنند، که بهترین مدل، در نظر گرفتن مدل الهی است که باید کارها مورد نظر و پسند خدا باشد.

وی ادامه داد: اگر این مدل را باور و پیدا کنیم، دیگر فاصله گرفتن دل ها از هم مفهومی پیدا نخواهد کرد.

نماینده عالی دولت با بیان این که یک مدیر باید بداند، ملت وظیفه تشکر از وی را ندارند، گفت: مدیر نباید توقع تشکر داشته باشد، که اگر چنین توقعی در یک نفر پیدا شود، آن فرد با آموزه های اسلامی فاصله خواهد داشت، اما این تشکر به عنوان یک فرهنگ در آمده است و خدا خود به خوبی بیان کرده که ما ذره ای را دریغ نمی کنیم.

صادقلو افزود: این که خوبی در پنهانترین حالت، زیبا نمایان خواهد شد و بدی نیز در پنهان ترین حالت خود زشت نمایان می شود و این سنت خدا است و اگر فردی در صحنه مسئولیت باشد و این رابطه را تنظیم کند، می فهمد که باید خدمت به مردم در جهت رضای خدا داشته باشد.

وی خطاب به فرماندار جدید شهرستان ترکمن گفت: شما نیز باید بدانید، آنچه که باعث این انتخاب و انتصاب شد، ما نبودیم، بلکه خدا این مهم و تقدیر را برای شما انجام داد و باید این مساله را باور کنید که با توجه به این مهم، خدا شاهد در همه کارها می باشد.

به گفته استاندار گلستان، این سمت و مسئولیت یک امانت از سوی خدا می باشد که باید بدانید چگونه میدان داری کنید و این میدان داری شما (فرماندار) خیلی از سرنوشت ها را رقم خواهد زد.

وی اظهار کرد: شما باید مراقب مسئولیت سرنوشت ساز خود باشید، تعریف و تمجید استانداری و فرمانداری دو روزه است و کفی است که تمام می شود، اما آنچه باقی خواهد ماند، برادران و خواهرانی هستند که منتظر حضور شما در این مسند می باشند.

وی یادآور شد: حضور شما به عنوان یک فرماندار بومی، یک فرصت برای مردم بندر ترکمن است و این که شما از بانوان هستید، مسئولیت و پاسخگوئی تان بیشتر خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گلستان با اشاره به این که عرصه و زمان تبریک، زمانه توفیق در خدمت شما است، گفت: انسان الهی باید از عرفان فردی به عرفان اجتماعی برود، زیرا اسلام عرفانش از فرد به جامعه است.

صادقلو افزود: تقریب و قرب به خدا جوهره اش در خدمت است و باید در خدمت بی قرار باشید و اگر این رابطه وجود داشته باشد، خدا عزت خواهد داد و بدانید مردم به خوبی عملکردتان را می فهمند و عمل شما خود نافذ در میان مردم است و در واقع باید بی قرار در عمل در راستای خدمت به مردم باشید.

وی با بیان این که امام خمینی (ره) در این راستا زحمت کشید و شهدا خون های بسیاری دادند و رهبری نیز شب و روز با تدبیر این مباحث را بیان نمودند و ما باید در خدمت به آنان پاسخ دهیم و از سوی دیگر دولت تدبیر و امید متوجه این رهنمودها می باشد و آن را به عنوان اسناد بالادستی خود می داند و به آن پایدار و پایبند خواهد بود.

به گفته استاندار گلستان، با توجه به این یک سری سمت ها در خطه ترکمن، به دست مدیران اهل سنت است، بهترین فرصت برای همگرائی و همراهی و همنوائی با نظام می باشد و شما (فرماندار) به عنوان عالی ترین مقام اجرائی شهرستان، نقش مهمی در مدل سازی آن برای ارائه خدمت بهتر به مردم دارید.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که ما در طراحی تحول استان، یک مدیریت استراتژیک و سیستم مدارانه را در استان برنامه ریزی کرده ایم، از فرمانداران نیز می خواهیم برنامه تحولی و زمینه های محقق کردن آن را ارائه دهند و نسبت به این مساله حساسیت بالائی داریم.

وی با اشاره به وجود 30 طرح تحولی در سطح استان گفت: برخی از این طرح ها مربوط به شهرستان ترکمن می باشد که یکی از آنها گذراندن دو مصوبه برای جزیره آشوراده و مشخص شدن مرز جغرافیایی در میانکاله از هیات دولت می باشد.

صادقلو ادامه داد: من به مساله بندر خواجه نفس حساسیت بسیاری دارم و تاکید دارم که این بندر سریعتر راه بیفتد تا سوآپ نفتی در راه حرکت کند و بتوانیم پالایشگاه نفت در آنجا احداث کنیم.

استاندار گلستان با تاکید بر این که وضعیت صنعتی استان نامطلوب است، یادآور شد: ارزش افزوده صنعت ما تنها دو درصد است و از 1084 عنوان طرح هائی که در استان تصویب شده، بیش از 70 درصد آن اجرائی نشده و بخشی هم که پروانه گرفته اند، میزان اشتغال خوبی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: تنها 30 درصد از پروانه ها اجرا شده که از این میزان هم تنها 4/3 درصد کارخانه ها اشتغالزائی بالای یکصد نفر دارند که رقم بسیار پائین است و تنها 5 درصد این کارخانه ها اشتغالزائی بالای 50 نفر دارند.

وی گفت: این ها یک معضل و بیماری است و حتی متاسفانه کارخانه های فعال در شهرک های صنعتی استان، تنها با 20 درصد ظرفیتشان کار می کنند.

صادقلو گفت: ما استانی تحویل گرفتیم که 650 میلیارد ریال کسری بودجه در هزینه های جاری داشت و یک هزار طرح نیمه تمام با 20 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز دارد، اما باید صبوری و صبر پیشه کنید.

استاندار گلستان در پایان خاطرنشان کرد: در بخش مسکن مهر، مشکلاتی وجود دارد که هر چه پول بیاوریم باز هم کم است و تمام نمی شود و حتی برخی از پروژه ها در این زمینه خوب اجرا نشده و در حال ریزش است که تلاش ما را مضاعف می کند و شما می توانید با صبوری به دولت کمک کنید.

به گزارش ایرنا، استاندار گلستان در حکمی، مرجان ناز قلیچی به عنوان سرپرست جدید فرمانداری شهرستان ترکمن منصوب و از زحمات عبدالحمید قربانزاده گوکلانی تجلیل شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.